Klean on Climate
Under de senaste tio åren har Klean Kanteen vidtagit åtgärder för att minska våra utsläpp.
Vårt första steg var att identifiera - och fortsätta utvärdera - källorna till våra utsläpp.
Det här är vad vi gör med våra utsläpp.
Mätning
Vi identifierar och mäter utsläpp från vår affärsverksamhet (omfattning 1-3). Denna information är värdefull för att informera om design, tillverkning och driftsbeslut, samt för att öka personalens medvetenhet och engagemang kring utsläppsminskningar.
Minska
Under 2017 installerade vi 216 högeffektiva solpaneler på vårt företags huvudkontor. Denna uppställning levererar nu 100% av byggnadens el. Medan vår energiförbrukning i huvudkontoret har ökat, har våra koldioxidutsläpp sjunkit tack vare vår rena, förnybara energikälla och den vackra rikliga Kaliforniska solen!
Kompensation
I över ett decennium har vi köpt koldioxidförskjutningar och krediter för förnybar energi för de växthusgasutsläpp som vi ännu inte kunde eliminera. Alla Kleans minskningar genom kompensation uppfyller de "stora sex" -attributen för kolkrediter av hög kvalitet: verklig, permanent, kvantifierbar, verifierbar, verkställbar och mer.
1% For The Planet
Vi donerar 1% av vår bruttoomsättning till 1% for the Planet. Hittills har vi gett bort mer än 3,1 miljoner dollar i obegränsade medel till ideella organisationer som arbetar med klimatförändringar och relaterade miljöfrågor.
Activism
Klean gick med i "We Are Still In commitment to the Paris Climate Agreement", när den nuvarande administrationen drog sig ur.
Klean Kanteen har avslutat Climate Neutrals stränga trestegsprocess och är nu 100% kolneutral i tillverkning och leverans av våra produkter över hela världen.
Climate Neutral är en ideell organisation som arbetar för att påskynda övergången till en låg-koldioxidvärld genom att rekrytera företag för att offentligt mäta, minska och kompensera sina koldioxidutsläpp. Klean Kanteen har slutfört denna stränga trestegsprocess och är nu 100% kolneutral vid vår tillverkning och leveranser av våra produkter över hela världen.
Rapport om Varumärkespåverkan
Vill du ha mer information? Utforska våra tre fokusområden, människor, planeten och produkter, för att lära dig mer om de metoder och initiativ som utgör ryggraden i vår verksamhet och unik driftsfilosofi. Vår varumärkesrapport från 2019 är ett detaljerat dokument om alla delar av vårt företag.